نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4365
-
الف
+

سریال های جدید و متنوع رسانه ملی ایران/ از «زمین گرم» تا «رعد و برق»

در این گزارش با سریال های جدید تلویزیون ایران که کار ساخت خود را از سر گرفته اند، آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم 2، یکی از راه‌های سرگرم کردن مردم در خانه نشر برنامه‌های مختلف و سریال‌های جذاب به ویژه در ایام کرونا است چرا که تاکنون مشخص نیست این ویروس چه زمانی برای رفتن آماده می‌شود و شرایط به روال عادی خود بازمی‌گردد.

در این میان ساخت سریال‌های جدید تلویزیون ایران که از سال گذشته فلمبرداری شان آغاز شده بود، در ماه حوت(اسفند) به علت شیوع ویروس کرونا به اجبار متوقف شد؛ البته برخی از سریالها کار خود را ادامه دادند چراکه باید خود را به نشر در نوروز و یا ماه رمضان می‌رساندند.

در این گزارش قصد داریم به معرفی سریال‌هایی بپردازیم که با پایان رخصتی های کرونایی و صدور مجوز از سوی مسئولان وزارت صحت عامه ایران برای ادامه کار، فلمبرداری خود را مجددا آغاز کرده‌اند و یا با طی کردن مراحل تخنیکی خود را برای نشر از رسانه ملی این کشور آماده می‌کنند.

اکنون سریال های «پس از آزادی»، «۸۷ متر»، «از سرنوشت3»، «بیگانه‌ای با من است»، «بوم و بانو»، «در کنار هم ۲»، «دنیای گمشده»، «شاهرگ»، «عین شین قاف»،«زمین گرم»، «صفر بیست و یک»، «می‌جان»، «آخر خط»، «پردیس»، «رعد و برق»، «نفوذ»، «سلمان فارسی»، «جشن سربرون»، «طلاق» و فصل جدید «میان‌بر» در دست تولید و یا آماده نشر می باشند که تاکنون زمان دقیق آغاز نشر آن ها مشخص نیست.

«پس از آزادی» 

«پس از آزادی» به کارگردانی «محمد علی باشه آهنگر» قرار بود بعد از ماه رمضان از رسانه ملی ایران نشر شود.

یکی از نکات قابل توجه «پس از آزادی» نقش آفرینی بازیگران افغانستانی در این سریال می باشد.

محمد موسی اكبری»، «عبدالصبور خالقی»، «ناديا پروانی» و «سبحان حسينی» بازیگران افغانستانی سریال «پس از آزادی» می باشند.

«مرتضی اسماعيل كاشی»، «اصغر همت»، «رضاداودنژاد»، «انديشه فولادوند»، «خسرو شهراز»، «قاسم زارع»، «اميد روحانی»، «سام كبودوند» و .. نیز بازیگران ایرانی این سریال هستند.

«۸۷ متر»

سریال «۸۷ متر» ساخته «کیانوش عیاری» در ژانر اجتماعی و خانوادگی تهیه شده است.

در این سریال که به موضوع اختلاف و درگیری بین دو خانواده بر سر مالکیت خانه می پردازد، بازیگرانی مثل«علی دهکردی» ،«مهران رجبی»، «فریبا کامران»، «شهین تسلیمی» ،«دیباج ساحلی» «حسین‌سلیمانی»، «محمد بحرانی» و ... ایفای نقش کرده اند.

«از سرنوشت3»

سریال از سرنوشت

سریال «از سرنوشت» به کارگردانی «محمدرضا خردمندان» و «علیرضا بذرافشان» و تهیه کنندگی «علی اکبر تحویلیان» بعد از دو فصل موفق به سومین فصل خود رسید.

«از سرنوشت» ماجراهای زندگی سهراب و هاشم از دوران کودکی تا نوجوانی و جوانی را در یتیم خانه به تصویر کشیده است.

«امین تارخ»، «مجید واشقانی»، «کامران تفتی»، «لیلا بلوکات»، «مریم کاظمی» و «مائده طهماسبی» از جمله بازیگران این سریال می باشند.

«بیگانه‌ای با من است»

سریال بیگانه ای با من است

 سریال ۳۰ قسمتی دیگری با نام «بیگانه‌ای با من است» به تهیه‌کنندگی «بهروز مفید» و کارگردانی «احمد امینی» در دست تولید است که برای نشر در سال ۹۹ آماده خواهد شد.

این سریال درباره دختری به نام «نساء» از طبقه ضعیف جامعه می باشد که با هویت دروغین عروس یک خانواده سرمایه دار می‌شود. این کار که با فریب یک خانواده متدین همراه است عواقبی در پی دارد و...

«شبنم قلی خانی»، «پژمان بازغی»، «نگار عابدی»، «دنیا مدنی»، «سوگل طهماسبی»، «مهران رجبی»، «پوراندخت مهیمن» و «پرویز پورحسینی» از جمله بازیگران این سریال می باشند.

«بوم و بانو»

سعید سلطانی

 «بوم و بانو» سریال دیگری که این روزها به تهیه‌کنندگی «آرمان زرین‌کوب» و کارگردانی «سعید سلطانی» در دست تهیه است.

«بوم و بانو» به قلم «شعله شریعتی» و «اعظم بهروز» داستان عاشقانه‌ای  را در دوره پهلوی اول ایران به تصویر می کشد و قرار است در ۳۵ قسمت تولید شود.

پس از مجموعه سریال های «ستایش» ، «بوم و بانو» دومین سریالی است که سعید سلطانی به عنوان کارگردان و آرمان زرین‌کوب در جایگاه تهیه‌کننده با یکدیگر همکاری می‌کنند.

«بهنام تشکر»، «مسعود رایگان»، «فریبا متخصص» و «ساغر قناعت» از جمله بازیگران سریال جدید کارگردان ستایش هستند.

«در کنار هم ۲»

«در کنار هم۲» با محوریت موضوعاتی همچون شیوه‌های فرزند پروری، بررسی خانواده‌های مستبد و سهل انگار، تشریح ویژگی های خانواده مستعد اعتیاد و… در ۴۰ قسمت ۲۵ دقیقه ای ساخته شده است.

«در کنار هم» به تهیه کنندگی «آرزو ابوحمزه» پیش از این در یک فصل ۴۰ قسمتی تولید و از رسانه ملی ایران نشر شد و فصل دوم آن، داستان خانواده رستم سالاری و دو فرزندش را به تصویر کشیده که بنا به دلایلی در یک خانه ساکن می‌شوند و ماجراهایی میان آن ها شکل می‌گیرد.

«خشایار راد»، «افسانه ناصری»، «رامین ناصر نصیر»، «آرش نوذری»، «سوزان عزیزی»، «روشنک عجمیان»، «فرزاد حاتمیان»، «مهسا کریم‌زاده»و ...بازیگران اصلی این سریال هستند.

«دنیای گمشده»

سریال ۱۵ قسمتی «دنیای گمشده» به کارگردانی و تهیه کنندگی «امین امانی» و نویسندگی «کیاوش زارع‌طلب» یک اثر کمیدی است.

داستان این مجموعه درباره یک طلبه جوان است که در یک روستای دورافتاده به همراه مادرش زندگی می‌کند. او یک زندگی ساده روستایی دارد که ناگهان با خبر می‌شود در تهران یک کارخانه ورشکسته شده به ارث برده و همچنین دارای ۲ خواهر و ۲ برادر ناتنی است که به لحاظ رفتار اجتماعی و خلق و خو با او تفاوت‌های بسیاری دارند.

«ثریا قاسمی»، «داریوش کاردان»، «لعیا زنگنه»، «امیرحسین صدیق»، «زهرا سعیدی»، «بهرام ابراهیمی»، «رامین راستاد»، «نصرالله رادش»، «سارا احمدیان»، «محمد شیری» و ... بازیگران این سریال می باشند.

سریال «شاهرگ» به کارگردانی «سیدجلال اشکذری» و نویسندگی «کریم‌ لک‌زاده» که با شیوع کرونا فلمبرداری نیمه‌کاره رها شده بود، مجددا کار خود را از سر گرفته است.

در خلاصه داستان «شاهرگ» آمده است: در سال‌های نا آرام پس از انقلاب اسلامی ایران در سال شصت، گروه ویژه‌ای برای یک عملیات بزرگ فراخوانده شدند. این گروه مسئولیت بزرگی بر عهده دارند؛ چرا که عقربه‌های چندین بمب در تهران در حال حرکت است...

«نیما رئیسی»، «عباس غزالی»، «مهدی سلوکی»، «سیروس گرجستانی»، «آزاده زارعی»، «امید روحانی»، «شادی کرم رودی»، «افسانه کمالی»، «عطا عمرانی» و ... بازیگرانی هستند که در «شاهرگ» به ایفای نقش می‌پردازند.

«زمین گرم»

«سعید نعمت الله» نویسنده و فلمنامه نویس ایرانی ساخت سریالی به نام «زمین گرم» را به نویسندگی خود و به عنوان نخستین تجربه کارگردانی اش آغاز کرده است.

سریال «زمین گرم» موضوعی درام دارد.

نعمت الله سریال «زمین گرم» را آخرین بخش از سه گانه قصه برادرها پس از «جراحت» و «برادرجان» دانست که پیش از این با فلمنامه ای از او ساخته شده اند.

«صفر بیست و یک»

سریال تلویزیونی «صفر بیست و یک» به کارگردانی مشترک «سید جواد رضویان» و «سیامک انصاری» و تهیه کنندگی «مهدی فرجی» در چند فصل برای نشر از رسانه ملی ایران ساخته می‌شود.

«سید جواد رضویان» و «سیامک انصاری» حدود دو دهه است که باهم در پروژه‌های مختلف سینمایی و تلویزیونی همچون «در حاشیه۱ و۲»، «شوخی کردم»، «جایزه بزرگ»، «پاورچین»، «زهرمار» همکاری داشته اند.

«می جان» 

سریال عاشقانه و اجتماعی «می جان» به کارگردانی «مرجان اشرفی زاده» و تهیه کنندگی «سعید پروینی» با نقش آفرینی بازیگران سرشناس سینما و تلویزیون ایران این روزها در حال ساخت است.

«بهروز شعیبی» و «الهام کردا»، «امیررضا دلاوری»، «پرویز فلاحی پور»، «مریم بوبانی»، «گیتی قاسمی» و ... از جمله بازیگران این سریال می باشند.

«آخر خط»

سریال آخر خط

نشر سریال «آخر خط» به نویسندگی و کارگردانی «علی مسعودی» بزودی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز خواهد شد.

سریال کمیدی «آخر خط» داستان دو پسر جوان است که بسیار شرور هستند و خانواده‌ها از دست این دو نفر به فغان آمده‌اند. این دو به دلیل ارتکاب جرمی به محبس می‌روند و در آنجا تصمیم به مهاجرت از ایران می‌گیرند.

«علی صبوری»، «شهین تسلیمی»، «کمند امیرسلیمانی»، «عباس جمشیدی فر»، «اشکان اشتیاق»،«مهران رجبی» و «امیرغفارمنش» در این سریال بازی می‌کنند.

«پردیس»

سریال پردیس

سریال «پردیس» به کارگردانی «سعید نقدزاده» در ۵۲ قسمت ساخته شده و آماده نشر است.

این سریال قصه چند جوان در لیلیه دختران و پسران را به تصویر کشیده است و داستان هر قسمت نیز به طور مجزا می باشد.

«سلمان فرخنده»، «مهدیه نساج»، «فرامرز قلیچ خانی»، «نیلوفر هوشمند»، «محیا اسناوندی»، «علی الهی» ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.

«نفوذ»

سریال «نفوذ» به کارگردانی «جواد شمقدری» با موضوع تاریخ معاصر ایران ساخته می‌شود و کارگردان برای بازسازی بخش‌های مربوط به اوایل انقلاب اسلامی ایران از سی‌جی‌آی یا جلوه های ویژه به جای ساخت و ساز بهره گرفته است.

«یلدا افشاری‌نیا»، «امین اسکندریان»، «کیمیا اکرمی»، «احمد نجفی»، «حمید گودرزی»، «رحیم نوروزی»، «علیرام نورایی»، «صالح میرزا آقایی»، «شهره لرستانی»،«جلیل فرجاد» و ... بازیگران این سریال هستند.

این سریال در 42 قسمت با موضوع به تصویر کشیدن جاسوسی آمریکایی ها در ایران برای نشر در میزان/مهر 1399 در حال ساخت می باشد.

«سلمان فارسی»

سریال «سلمان فارسی» جزو آثار تلویزیونی فاخر ایرانی است که پیش بینی اولیه فلمبرداری آن ۵ سال خواهد بود که در داخل و خارج از ایران انجام می‌شود.

با توجه به شخصیت منحصر به فرد سلمان و سیری که در جغرافیای آن زمان اسلام داشته است، به نظر می‌رسد این سریال یکی از جذاب‌ترین و مؤثرترین مجموعه‌های تلویزیونی بشود. قرار است از تولد تا فوت سلمان فارسی در این پروژه به تصویر کشیده شود.

«فرهاد اصلانی» کرکتر مرکزی سریال «سلمان فارسی» را  بر عهده دارد و همچنین «محمد فیلی»، «علی دهکردی» و «محمدرضا هدایتی» نیز در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.

«جشن سربرون»

سریال تاریخی «جشن سربرون» به کارگردانی «مجتبی راعی» به دوره تاریخی قاجار و سلطنت مظفرالدین شاه و همچنان پیروزی مشروطه‌خواهان می‌پردازد که داستان آن در میان کوچی های ایران می‌گذرد. 

این سریال در سه فصل نوشته ‌شده و اکنون فلمبرداری فصل اول آن در قالب ۳۰ قسمت در حال ساخت است.

«حسین محجوب»، «محمود پاک نیت»، «لاله اسکندری» ، «فرخ نعمتی»، «قاسم زارع»، «داریوش کاردان»، «میرطاهر مظلومی»، «رامین ناصرنصیر»، «مهدی فقیه»، «کریم اکبری مبارکه»، «صدرالدین حجازی»، «بیوک‌میرزایی» از جمله بازیگران این سریال می باشند.

«طلاق» 

سریال «طلاق» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «ابوالقاسم طالبی» به مسایل اجتماعی می‌پردازد و در دل قصه‌ها نگاهی به مفاسد اقتصادی نیز شده است.

«ابوالقاسم طالبی» کارگردان ایرانی است که 2 سریال خاطره‌انگیز «به کجا چنین شتابان» و «بازگشت پرستوها» را در کارنامه هنری خود دارد که یکی در دهه ۷۰ و دیگری در دهه ۸۰ ساخته شده است.

 اکنون «طلاق» سومین سریال وی می باشد که در دهه ۹۰ برای رسانه ملی ایران ساخته می‌شود.

«میانبر3» 

«میانبر» به تهیه‌کنندگی «محمد صالحیان» موضوع اجتماعی و کمیدی دارد و به مشکلات و مسائل یک آپارتمان و ساکنان آن می‌ پردازد!

«غلامرضا نیکخواه»، «رضا شفیعی‌جم»، «بهنوش بختیاری»، «محمود جعفری»، «شهین تسلیمی»، «آرش نوذری»، «بهراد خرازی» از بازیگران این سریال می باشند.

«رعد و برق» 

«رعد و برق» سریالی به کارگردانی «بهروز افخمی» است که درباره سیل ولایت های گلستان، خوزستان و لرستان ایران ساخته می شود.

«شهرام قائدی»، «مرتضی کاظمی»، «مهدی زمین‌پرداز»، «محمد مختاری»، «مزدک رستمی»، «حسن اسدی» و ... بازیگرانی هستند که تاکنون برای ایفای نقش‌ در این سریال انتخاب شده اند.

م ح

نظر شما
ارسال نظر